ZOBACZ, CO DLA CIEBIE PRZYGOTOWALIŚMY!

Materiały

Wszystkie tematy
Od najnowszego materiału
Czy praca naukowa wymaga zawieszenia światopoglądu?

Infografika

Czy praca naukowa wymaga zawieszenia światopoglądu?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy światopogląd naukowców i naukowczyń wpływa na wyniki ich badań?

Infografika

Czy światopogląd naukowców i naukowczyń wpływa na wyniki ich badań?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Jak daleko komputery mogą przesunąć granice poznania naukowego?

Infografika

Jak daleko komputery mogą przesunąć granice poznania naukowego?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Transhumanizm

Multimedia

Transhumanizm

Czy nauka zmienia naturę człowieka? Czy niesie za sobą jakieś niebezpieczeństwa? O transhumanizmie opowiedział Marcin Woźniak, kierownik ds. merytorycznych w projekcie.

Jak wygląda krajobraz nauki?

Multimedia

Jak wygląda krajobraz nauki?

Dlaczego jest aż tyle nauk? Czy mogą się wzajemnie wykluczać? Czy istnieją nauki ważniejsze od innych? Na te trudne pytania odpowiedzi szukała Justyna Figas-Skrzypulec, specjalistka ds. argumentacji.

Efektywny altruizm

Multimedia

Efektywny altruizm

O dobroczynności w ujęciu naukowym oraz jej dywersyfikacji opowiedział Marcin Woźniak, kierownik merytoryczny w projekcie.

Wiedza potoczna a wiedza naukowa

Multimedia

Wiedza potoczna a wiedza naukowa

Skąd wziął się podział na wiedzę naukową i potoczną, jaka jest ich relacja i która jest nam bardziej potrzebna? Na te pytania odpowiedzi udzielał Jan Cieślak, specjalista ds. argumentacji.

Po co w nauce tyle trudnych słów?

Multimedia

Po co w nauce tyle trudnych słów?

W nauce nie brakuje trudnego, specjalistycznego słownictwa. Czemu ma to służyć? Jak rozwija się język nauki? Z tymi pytaniami zmierzył się Jan Cieślak, specjalista ds. argumentacji.

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Multimedia

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Coś, co wydaje się początkowo oczywiste, często z czasem rodzi wiele wątpliwości. O  intersubiektywności nauki opowiada Agnieszka Proszewska, specjalistka ds. argumentacji.

Czym jest proces naukowy?

Multimedia

Czym jest proces naukowy?

Co mamy na myśli mówiąc o procesie naukowym? Czy to zbiór działań naukowców, który powstał i ewoluował razem z nauką, czy raczej metodologia pracy poszczególnych naukowców?

Pseudonauka

Multimedia

Pseudonauka

Czy pseudonauka to zbiór twierdzeń aspirujących do miana wiedzy naukowej? Jak rozpoznać pseudonaukę i skąd się bierze? Na te pytania odpowiedzi szukała Justyna Figas -Skrzypulec, specjalistka ds. argumentacji.

Szkolenia oraz warsztaty w projekcie

Multimedia

Szkolenia oraz warsztaty w projekcie

Tym razem wraz z Tomaszem Cyganowskim, szkoleniowcem Fundacji Optimum Pareto, rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób warsztaty "Myśl jak naukowiec" pomagają zmierzyć się z tematem heurystyk i błędów poznawczych.

Inteligencja zbiorowa

Multimedia

Inteligencja zbiorowa

Czym jest zbiorowa inteligencja? Jak internet determinuje jej rozwój? Na te pytania odpowiada Marcin Woźniak, kierownik merytoryczny w projekcie "Myśl jak naukowiec".

Co charakteryzuje myślenie naukowe?

Multimedia

Co charakteryzuje myślenie naukowe?

Co to znaczy myśleć naukowo? Dlaczego potrzebujemy krytycznego myślenia bardziej niż dotychczas? Z tymi pytaniami zmierzył się kierownik projektu "Myśl jak naukowiec" Jakub Zygucki.

Grafy argumentacyjne

Multimedia

Grafy argumentacyjne

Czym są grafy argumentacyjne? Do czego służą i jak z nich korzystać? Na te pytania odpowiedzi udzielał Marcin Woźniak, kierownik merytoryczny w projekcie "Myśl jak naukowiec"

Filozofia nauki

Multimedia

Filozofia nauki

O filozofii nauki, która stanowi fundament projektu "Myśl jak naukowiec", opowiedział filozof oraz menadżer Szymon Miłkoś.

Jakie są założenia i cele projektu "Myśl jak naukowiec"?

Multimedia

Jakie są założenia i cele projektu "Myśl jak naukowiec"?

O projekcie ""Myśl jak naukowiec", jego idei, celach oraz planowanych działaniach opowiedział kierownik projektu, Jakub Zygucki.

Społeczne i gospodarcze implikacje koronawirusa #1

Multimedia

Społeczne i gospodarcze implikacje koronawirusa #1

Jakie będą społeczne i gospodarcze skutki epidemii koronawirusa? Czy nauki społeczne są w stanie przewidywać przyszłość? Na te i inne pytania odpowiadał nasz gość, dr Wojciech Paczos.

Czy rozwój technologii pozwoli odnaleźć lek na raka?

Infografika

Czy rozwój technologii pozwoli odnaleźć lek na raka?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy ekonomia to nauka?

Infografika

Czy ekonomia to nauka?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy rozwój cywilizacyjny pozwoli ludziom uzyskać supermoce?

Infografika

Czy rozwój cywilizacyjny pozwoli ludziom uzyskać supermoce?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy potrafisz odróżnić technologię od magii?

Infografika

Czy potrafisz odróżnić technologię od magii?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy nauka odpowie na każde pytanie?

Infografika

Czy nauka odpowie na każde pytanie?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Jakie są cele informatyki?

Infografika

Jakie są cele informatyki?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Humanistyka cyfrowa

Infografika

Humanistyka cyfrowa

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Humanistyka pozwala lepiej realizować cele społeczne

Infografika

Humanistyka pozwala lepiej realizować cele społeczne

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy humanistyka jest nauką?

Infografika

Czy humanistyka jest nauką?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy nauka jest jednolita/różnorodna?

Infografika

Czy nauka jest jednolita/różnorodna?

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą infografiką!

Skąd bierze się popularność pseudonauk?

Infografika

Skąd bierze się popularność pseudonauk?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Kto ma problem z pseudonauką?

Infografika

Kto ma problem z pseudonauką?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy trudno jest odróżnić pseudonaukę od nauki?

Infografika

Czy trudno jest odróżnić pseudonaukę od nauki?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Różnice między wiedzą potoczną a naukową

Infografika

Różnice między wiedzą potoczną a naukową

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy nauka opiera się na faktach?

Infografika

Czy nauka opiera się na faktach?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Jak wygląda proces naukowy?

Infografika

Jak wygląda proces naukowy?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Po co w nauce tyle trudnych słów?

Infografika

Po co w nauce tyle trudnych słów?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Cytowanie jako wskaźnik osiągnięć w nauce?

Infografika

Cytowanie jako wskaźnik osiągnięć w nauce?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Infografika

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką!