HOME / ARGUMENTUJ Z NAMI!
DOŁĄCZ DO DYSKUSJI!

Poniżej znajduje się lista prowadzonych na stronie dyskusji. Każdą z nich możesz rozbudowywać dodając własne argumenty. Niektóre dyskusje są wyróżnione ikoną edugrafu: . Oznacza to, że poza samymi grafami argumentacji znajdują się w nich również dodatkowe materiały edukacyjne dostępne pod przyciskiem "dowiedz się więcej". Jeśli na stronie nie ma jeszcze dyskusji w interesującym Cię temacie, możesz ją założyć klikając przycisk "zaproponuj dyskusję" w prawym górnym rogu ekranu.

Dyskusje

Wszystkie tematy
Od najnowszych dyskusji

Jakie są kulturowe uwarunkowania myślenia zdroworozsądkowego?

Czy filozofia jest królową czy ubogą krewną nauk?

Czy naukowcy powinni pełnić ważne funkcje polityczne?

Czy wiedza o nauce jest potrzebna w życiu codziennym?

Czy szkoły podstawowe i średnie w Polsce przekazują adekwatną wiedzę o nauce?

Czy naukowcy i naukowczynie mają obowiązek angażować się w popularyzację nauki?

Czy w życiu codziennym jesteśmy zdani na wiedzę i opinie ekspertów i ekspertek?

Po co nam heurystyki?

Czy nauka ujawniania fałszywość zdroworozsądkowych przekonań o świecie?

Czy nauka jest niezależna od moralności?

Czy badania stosowane są ważniejsze niż badania podstawowe?

Czy nauka wyklucza zdrowy rozsądek?

Czy w naukach społecznych potrzebna jest intuicja?

Czy w psychologii jest miejsce na zdrowy rozsądek?

Po co nam publikacje naukowe?

Czy udział w konferencjach jest elementem procesu naukowego?

Czy uniwersytety pozostają przestrzenią wolności słowa?

Czy powinno się przywrócić egzaminy wstępne na studia?

Czy istnieją nierówności w nauce?

Co nauka może nam powiedzieć o Bogu?

Jaka jest różnica między pluralizmem a monizmem teoretycznym?

Czy sztuka i nauka mogą się wzajemnie inspirować?

Czego uczy fantastyka?

Czy rozwój nauki przyczyni się do zaniku niepełnosprawności?

Kiedy i dlaczego zaczęliśmy myśleć jak naukowcy?

Co sztuka mówi nam o społeczeństwie?

Relacje religia-nauka-konflikt, neutralność czy współpraca?

Czy nauka jest (nie)intuicyjna?

Czy cele sztuki i nauki są zbieżne?

Czy scjentyzm to ideologia?

Czy zniwelowanie wpływu światopoglądu uczonych na wyniki ich badań jest konieczne i możliwe?

Czy nauka przyczynia się do sekularyzacji?

Czy ludzie mają skłonność do tworzenia uproszczonego obrazu rzeczywistości?

Czy Polacy rozumieją na czym polega praca naukowa?

Dlaczego pseudonauka jest popularna?

Czy będziemy w stanie odróżnić technologię od magii?

Czy zadawanie pytań poszerza horyzonty?

Co jest ważne w popularyzowaniu nauki?

Czy nauka zastąpi religię?

Czy pandemia koronawirusa na stałe zmieni świat?

Jak pandemia koronawirusa wpływa na życie społeczne?

Czy ekonomia to nauka?

Dlaczego tak łatwo jest oszukać ludzi w internecie?

Jak dyskutować w sposób efektywny?

Dlaczego warto korzystać z map argumentacji?

Czy dowody anegdotyczne mają wartość?

Jak daleko komputery mogą przesunąć granice poznania naukowego?

Czy wszystko jest obliczalne?

Czym jest światopogląd informatyczny?

Czy rozwój cywilizacyjny pozwoli ludziom uzyskać supermoce?

Jak przeciwstawiać się pseudonauce i dezinformacji?

Kto ma problem z pseudonauką?

Czy są lepsze i gorsze nauki?

Czy Ziemia jest płaska?

Czy gender studies to ideologia?

Czy sfera nadnaturalna dostarcza wyjaśnień naukowych?

Jak reagować na zalew fake newsów?

Cytowanie jako wskaźnik osiągnięć w nauce?

Czy nauka opiera się na faktach?

Czy jesteśmy mózgami zamkniętymi w naczyniu biorącymi symulacje za rzeczywistość?

Skąd wiemy, że nasza wiedza jest prawdziwa?

Jakie są granice ludzkiego potencjału?

Czy będziemy kiedyś mieć supermózgi?

Jak wygląda proces naukowy?

Czy rozwój technologii pozwoli odnaleźć lek na raka?

Czym jest humanistyka cyfrowa?

Humanistyka w służbie realizacji celów społecznych?

Po co w nauce tyle trudnych słów?

Czy trudno jest odróżnić pseudonaukę od nauki?

Czym różni się wiedza naukowa od potocznej?

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Czy nauka jest jednolita czy różnorodna?

Czy humanistyka jest nauką?

Jakie są cele informatyki?

Czy nauka odpowie na każde pytanie?

Skąd bierze się popularność pseudonauk?

Czy przeniesienie umysłu do komputera jest możliwe?