HOME / ARGUMENTUJ Z NAMI!
DOŁĄCZ DO DYSKUSJI!

Poniżej znajduje się lista prowadzonych na stronie dyskusji. Każdą z nich możesz rozbudowywać dodając własne argumenty. Niektóre dyskusje są wyróżnione ikoną edugrafu: . Oznacza to, że poza samymi grafami argumentacji znajdują się w nich również dodatkowe materiały edukacyjne dostępne pod przyciskiem "dowiedz się więcej". Jeśli na stronie nie ma jeszcze dyskusji w interesującym Cię temacie, możesz ją założyć klikając przycisk "zaproponuj dyskusję" w prawym górnym rogu ekranu.

Dyskusje

Wszystkie tematy
Od najnowszych dyskusji

Czy teologia jest nauką?

Czy we współczesnym świecie wiedza o swojej wiedzy jest ważniejsza od wiedzy?

Czy nauka powinna realizować postulat otwartości?

Czy ludzkość poświęca zbyt wiele uwagi zmianie klimatu?

Czy należy zaostrzyć politykę antyplagiatową na uczelniach?

Czy należy zrezygnować z wykorzystania zwierząt w badaniach naukowych?

Czy komunikowanie wiedzy naukowej zawsze wiąże się z uproszczeniami?

Czy proces publikacyjny rządzi nauką?

Jakie jest miejsce głupoty w nauce?

Czy niepowodzenia w pracy naukowej to porażki?

Czy praca naukowa to sielanka?

Czy wiemy, jak radzić sobie z ruchami przeciwnymi szczepieniom?

Czy szczepionki są bezpieczne dla zdrowia?

Jakie są postawy społeczne wobec osób chorych psychicznie?

Czy młodzi ludzie musza się chronić przed koronawirusem?

Jak ufać nauce w czasie pandemii i katastrofy klimatycznej?

Czy obostrzenia epidemiczne wprowadzone w Polsce są skuteczne?

Czy filozofia jest nauką?

Dlaczego kobiety są niedoreprezentowane w szeregach najsłynniejszych uczonych świata?

Czy nauki humanistyczne da się oddzielić od matematyki?

Dlaczego warto uczyć się matematyki?

Ile jest prawdy w obiegowych opiniach dotyczących in vitro?

Czy statystyka kłamie?

Czy Data Scientist to zawód przyszłości?

Co jest przedmiotem nauk formalnych?

Czy matematyka może pomóc w badaniu tekstu literackiego?

Czy nauki eksperymentalne mogą rozwijać się bez technologii cyfrowych?

W jaki sposób odkrycia naukowe wpływają na rozwój kultury?

Czy bez kreatywności można tworzyć naukę?

Czy samochody autonomiczne są przyszłością motoryzacji?

Czy w świecie nauki potrzebna jest solidarność?

Czy obecnie wyższe wykształcenie znaczy mniej na rynku pracy niż 20 lat temu?

Czy psychologia jest nauką?

Czy zwykli obywatele mogą się włączać w proces tworzenia nauki?

Czy Internet pozwala na rozwój wiedzy?

Czy uniwersytety powinny podlegać regułom rynkowym?

Czy zwykli obywatele powinni mieć wpływ na kierunek badań naukowych?

Czy nauka jako instytucja jest stale zagrożona nieuczciwymi praktykami?

Czy myślenie krytyczne jest konieczne dla powszechnego rozwoju moralnego?

Czy decyzje sztucznej inteligencji mogą być źródłem informacji?

Czy nauka i technologia mogą rozwijać się niezależnie od siebie?

Czy nauka może łagodzić lęk przed śmiercią?

Jak technologie zmieniają sposób myślenia naukowców o świecie?

Czy hard science fiction to gatunek wymarły?

Czy cywilizacja ludzka powinna opierać się na energetyce jądrowej?

Czy postęp technologiczny sprawia, że nie trzeba się przejmować katastrofą klimatyczną?

W jakim tempie rozwija się nauka?

Czy w medycynie powinien obowiązywać postulat humanizmu?

Czy nauczanie zdalne jest przyszłością uniwersytetów?

Czy obecne zmiany klimatyczne prowadzą do katastrofy?

Czy ilość zajęć praktycznych w polskich szkołach jest wystarczająca?

Jakie korzyści i zagrożenia niesie za sobą możliwość sztucznego tworzenia ludzkiego genomu?

Po co tworzymy fikcyjne światy?

Czy istnieją granice filozofii?

Jaka jest relacja między inteligencją a tożsamością?

Jakie są kulturowe uwarunkowania myślenia zdroworozsądkowego?

Czy filozofia jest królową czy ubogą krewną nauk?

Czy naukowcy powinni pełnić ważne funkcje polityczne?

Czy wiedza o nauce jest potrzebna w życiu codziennym?

Czy szkoły podstawowe i średnie w Polsce przekazują adekwatną wiedzę o nauce?

Czy naukowcy i naukowczynie mają obowiązek angażować się w popularyzację nauki?

Czy w życiu codziennym jesteśmy zdani na wiedzę i opinie ekspertów i ekspertek?

Po co nam heurystyki?

Czy nauka ujawniania fałszywość zdroworozsądkowych przekonań o świecie?

Czy nauka jest niezależna od moralności?

Czy badania stosowane są ważniejsze niż badania podstawowe?

Czy nauka wyklucza zdrowy rozsądek?

Czy w naukach społecznych potrzebna jest intuicja?

Czy w psychologii jest miejsce na zdrowy rozsądek?

Po co nam publikacje naukowe?

Czy udział w konferencjach jest elementem procesu naukowego?

Czy uniwersytety pozostają przestrzenią wolności słowa?

Czy powinno się przywrócić egzaminy wstępne na studia?

Czy istnieją nierówności w nauce?

Co nauka może nam powiedzieć o Bogu?

Jaka jest różnica między pluralizmem a monizmem teoretycznym?

Czy sztuka i nauka mogą się wzajemnie inspirować?

Czego uczy fantastyka?

Czy rozwój nauki przyczyni się do zaniku niepełnosprawności?

Kiedy i dlaczego zaczęliśmy myśleć jak naukowcy?

Co sztuka mówi nam o społeczeństwie?

Relacje religia-nauka-konflikt, neutralność czy współpraca?

Czy nauka jest (nie)intuicyjna?

Czy cele sztuki i nauki są zbieżne?

Czy scjentyzm to ideologia?

Czy zniwelowanie wpływu światopoglądu uczonych na wyniki ich badań jest konieczne i możliwe?

Czy nauka przyczynia się do sekularyzacji?

Czy ludzie mają skłonność do tworzenia uproszczonego obrazu rzeczywistości?

Czy Polacy rozumieją na czym polega praca naukowa?

Dlaczego pseudonauka jest popularna?

Czy będziemy w stanie odróżnić technologię od magii?

Czy zadawanie pytań poszerza horyzonty?

Co jest ważne w popularyzowaniu nauki?

Czy nauka zastąpi religię?

Czy pandemia koronawirusa na stałe zmieni świat?

Jak pandemia koronawirusa wpływa na życie społeczne?

Czy ekonomia to nauka?

Dlaczego tak łatwo jest oszukać ludzi w internecie?

Jak dyskutować w sposób efektywny?

Dlaczego warto korzystać z map argumentacji?

Czy dowody anegdotyczne mają wartość?

Jak daleko komputery mogą przesunąć granice poznania naukowego?

Czy wszystko jest obliczalne?

Czym jest światopogląd informatyczny?

Czy rozwój cywilizacyjny pozwoli ludziom uzyskać supermoce?

Jak przeciwstawiać się pseudonauce i dezinformacji?

Kto ma problem z pseudonauką?

Czy są lepsze i gorsze nauki?

Czy Ziemia jest płaska?

Czy gender studies to ideologia?

Czy sfera nadnaturalna dostarcza wyjaśnień naukowych?

Jak reagować na zalew fake newsów?

Cytowanie jako wskaźnik osiągnięć w nauce?

Czy nauka opiera się na faktach?

Czy jesteśmy mózgami zamkniętymi w naczyniu biorącymi symulacje za rzeczywistość?

Skąd wiemy, że nasza wiedza jest prawdziwa?

Jakie są granice ludzkiego potencjału?

Czy będziemy kiedyś mieć supermózgi?

Jak wygląda proces naukowy?

Czy rozwój technologii pozwoli odnaleźć lek na raka?

Czym jest humanistyka cyfrowa?

Humanistyka w służbie realizacji celów społecznych?

Po co w nauce tyle trudnych słów?

Czy trudno jest odróżnić pseudonaukę od nauki?

Czym różni się wiedza naukowa od potocznej?

Czy wiedza naukowa jest obiektywna?

Czy nauka jest jednolita czy różnorodna?

Czy humanistyka jest nauką?

Jakie są cele informatyki?

Czy nauka odpowie na każde pytanie?

Skąd bierze się popularność pseudonauk?

Czy przeniesienie umysłu do komputera jest możliwe?